wersja  en
login: hasło: rejestracja rejestracja
okładka płyta cena ilość
RACHMANINOW, GLINKA, BORODIN, CUI, RIMSKI-KORSAKOW, LADOW
RUSSIAN PIANO DUETS
ROMA ORŁOWSKA i ANTONI LICHOMANOW RACHMANINOW, GLINKA, BORODIN, CUI, RIMSKI-KORSAKOW, LADOW RUSSIAN PIANO DUETS ROMA ORŁOWSKA i ANTONI LICHOMANOW
W kameralnej muzyce fortepianowej dziewiętnastowiecznej Rosji największą po-pularnością cieszył się duet fortepianowy – na cztery ręce i na dwa fortepiany. Duet fortepianów stał się niezbędną częścią życia muzycznego, co warunkowało powstanie bogatej i różnorodnej literatury przeznaczonej na ten rodzaj zespołu. Fortepianowy zespół zafascynował praktycznie wszystkich przedstawicieli rosyjskiej muzycznej kultury, począwszy od Michaiła Glinki poprzez Antona Rubinsteina, a kończąc na Sergiuszu Rachmaninowie. Kompozytorzy pianiści, pozostając pod urokiem kameralnego muzykowania, a w szczególności duetu fortepianowego, stworzyli dzieła zajmujące na kartach historii światowego wykonawstwa miejsce szczególne. Dzieła, które dla pianistów grających w duecie stanowią kanon literatury muzycznej. Na program płyty składają się następujące utwory: II Suita na dwa fortepiany op. 17 Sergiusza Rachmaninowa, Capriccio na tematy rosyjskie Michaiła Glinki oraz Parafrazy, będące kolektywnym dziełem Mikołaja Rimskiego - Korsakowa, Aleksandra Borodina, Cezara Cui i Anatolija Ladowa. II Suita Sergiusza Rachmaninowa zajmuje w światowej literaturze muzycznej miejsce szczególne. Jest dziełem stawiającym przed duetem pianistów ogromne wymagania. Wykonanie utworu stanowi jednakże dla pianistów przeżycie niezwykłe, niepowtarzalne w swej głębi. II Suita bowiem, tak jak cała twórczość Sergiusza Rachmaninowa, zachwyca wielobarwną paletą i mnogością stanów emocjonalnych, niespotykanym duchowym bogactwem. Liryzm w twórczości Sergiusza Rachmaninowa to szeroka paleta odcieni. Kluczem do interpretacji jego dzieł staje się niemal ich psychologiczna analiza. Na początek roku 1834 przypada ukończenie Capriccio na tematy rosyjskie na fortepian na cztery ręce. W historii muzyki rosyjskiej Capriccio Michaiła Glinki zajmuje miejsce nie¬zwykłe. Jest bowiem pierwszą ukończoną kompozycją instrumentalną, u podstaw której legła idea nawiązania do muzyki ludowo-narodowej. Michaił Glinka w historii muzyki rosyjskiej odegrał podobną rolę jak Aleksander Puszkin i Michaił Gogol w literaturze rosyjskiej. Bez wątpienia twórczość Michaiła Glinki stała się inspiracją dla dalszego rozwoju fortepianowej muzyki kameralnej w Rosji. Ostatnia kompozycja na płycie to Parafrazy. Według Franciszka Liszta są wzorcowym przykładem budowania formy muzycznej, harmonii i kontrapunktu, wykorzystania struktur rytmicznych. Liszt deklarował chęć rekomendowania Parafraz profesorom kompozycji konserwatoriów Europy i Ameryki. Mistrzowskie wykonanie tych dzieł przez duet wybitnych pianistów – Romę Orłowską i Antoniego Lichomanowa – to zaproszenie do świata wielkiej muzyki rosyjskich duetów fortepianowych w niezwykle porywającej odsłonie.
29,00 zł usuń płytę

Suma zamówienia : 29,00 zł

przesyłka Proszę wybrać sposób dostarczenia przesyłki

Łącznie z kosztami przesyłki : 40,00 zł

zamówienieskładam zamówienie

katalogpowrót do katalogu